Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Hiinlane ostab üha vähem
Kui silmas pidada müüginumbreid, mille Alibaba saavutas hiljutisel „Üksikute päeva“ müügikampaanial, siis võiks arvata, et Hiina ostlejatega on kõik korras. Siiski selgub, et poodlejate ostukorv on üha tühjem, kirjutab Wall Street Journal.
See annab ühtlasi mõista, et Hiina ostjani hakkab jõudma majanduslangus, mis on seni painanud rasketööstust ning kinnisvaraturgu. Kuna investeeringud neisse sektoritesse on kahanenud, teenivad inimesed ka vähem palka. Lisaks tekitavad muret odavnevad kinnisvarahinnad.
Näiteks on Hiina suurim hotellikett China Lodging andnud teada, et ei suuda täita tänavu aastaks planeeritud käivet.
Tarbekaubagigant Unilever andis teatas möödunud kuul, et kolmandas kvartalis langesid müüginumbrid Hiinas 20%. Põhjustena toodi välja „järsk majanduslangus“.
Colgate Palmolive'i müüginumbrid kerkisid Aasias eelmises kvartalis vaid 1%, kusjuures kasv tuli India arvelt.
Vastus küsimusele, millega täpsemalt vähenenud ostmise näol tegu, on tugevasti seotud Hiina kinnisvaraturu saatusega. Kinnisvaras peitub hiinlaste rikkus. Hiina kinnisvaraturg on jahtumas ning taastumine näib ebatõenäoline. Sama saatus ootab ilmselt ees ka tarbijaid.
Unikaalseid vaikuseruume tootev Silen kasutab nüüdsest vaid taastuvenergiat, kuna ettevõtte kestlikumaks muutmine annab eksporditurgudel märgatava konkurentsieelise.